Plan dnia
2/5 – 3 – 4 LATKI
6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy samodzielne w grupie zbiorczej.
7.30 – 8.20 Zabawy samodzielne podejmowane przez dzieci, wyzwalające ich aktywność, zabawy integrujące grupę, kontakty indywidualne. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Ćwiczenia poranne.
8.20 – 8.30 Zabiegi higieniczne przed posiłkiem. Kształtowanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
8.30 – 9.00Śniadanie. Modlitwa przed i po posiłku. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.00 – 10.00 Modlitwa poranna w kaplicy lub w sali. Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Działalność plastyczno - konstrukcyjna. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, doskonalące percepcję słuchową, wzrokową, grafomotoryczną. Zabawy z językiem nowożytnym.
10.00 – 10.15 „Witaminka” – spożywanie owoców, uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk przed i po posiłku.
10.15 – 11.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer (nauka ubierania się , zapinania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, zajęcia przyrodnicze lub działalność dowolna dzieci, zabawy w sali.
11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: korzystanie z toalety, mycie rąk.
12.00 – 12.30 Obiad. Modlitwa przed i po posiłku. Wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i porządkowych. Nabywanie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.30 – 13.00 Czynności samoobsługowe i higieniczne po posiłku. Mycie zębów.
13.00 – 14.30 Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki - wyciszenie. Czynności samoobsługowe (rozbieranie, ubieranie, toaleta). Zabawy dowolne.
14.30 – 15.00 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
15.00 – 15.30 Podwieczorek. Modlitwa przed i po posiłku. Zabiegi higieniczne po posiłku.
15.30 – 16.45 Zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań lub na powietrzu. Porządkowanie zabawek, sprzątanie sal. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi. Kontakty indywidualne z Rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.
5 – 6 LATKI
6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy samodzielne w grupie zbiorczej.
7.30 – 8.50 Zabawy samodzielne - tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa, zabawy integrujące grupę. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Ćwiczenia gimnastyczne.
8.50 - 9.00 Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki.
9.00-9.30Śniadanie. Modlitwa przed i po posiłku. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.30-11.00 Modlitwa poranna w kaplicy lub w sali. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Działalność plastyczno –konstrukcyjna. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową, wzrokową i grafomotoryczną. Zabawy z językiem nowożytnym. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe, dodatkowe
11.00- 11.15 „Witaminka” – spożywanie owoców, uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk przed i po posiłku.
11.15- 12.15 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków-doskonalenie czynności). Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, zajęcia przyrodnicze lub działalność dowolna dzieci, zabawy w sali.
12.15- 12.30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: korzystanie z toalety, mycie rąk.
12.30-13.00 Obiad. Modlitwa ”Anioł Pański”. Wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i porządkowych. Nabywanie umiejętności posługiwania się sztućcami.
13.00- 13.30 Czynności samoobsługowe i higieniczne po posiłku. Mycie zębów.
13.30-15.15 Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki o charakterze relaksacyjnym-wyciszenie. Samodzielna zabawa dzieci-podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem nowożytnym.
15.15-15.30 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
15.30 -16.00 Podwieczorek. Modlitwa przed i po posiłku. Zabiegi higieniczne po posiłku.
16.00-16.45 Zabawy samodzielne w kącikach zabaw lub na powietrzu. Porządkowanie zabawek, sprzątanie sal. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.